کد خبر ۵۹۷۵۶۶ ۴۱ بازدید انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
هنای فرهنگی

ورود مدرسان جدید تهدیدی برای اساتید قدیمی دانشگاه علمی و کاربردی نباشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دوره‌های آموزشی نباید به قیمت ایجاد استرس اخراج میان مدرسان علمی وکاربردی تمام شود، خواستار آن شد که ورود مدرسان جدید تهدیدی برای اساتید قدیمی دانشگاه علمی وکاربردی نشود.

به گزارش پایگاه خبری هنا به نقل از خانه ملت:

اسدالله  عباسی درباره صدور مجوز تدریس برای 8 هزار نفر مدرس جدید در دانشگاه علمی کاربردی، گفت: ورود مدرسان جدید به دانشگاه علمی و کاربردی نباید منجر به ایجاد استرس اخراج در اساتید قدیمی و افرادی که درگذشته کد مدرسی در این دانشگاه  اخذ کرده‌اند، شود.

نماینده مردم  رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات و امنیت شغلی برای اساتید امری بسیار مهم و کاربردی است، تصریح کرد: فلسفه صدور مجوز برای اساتید جدید الورود دانشگاه علمی و کاربردی بر این پایه است که تدریس در دانشگاه علمی کاربردی تنها با کد مدرسی و مجوزهای لازمه از سوی این دانشگاه محقق شود و اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد، کار غیر قانونی در حیطه آموزش صورت گرفته است  بنابراین اساتیدی که  در سنوات  گذشته در دانشگاه علمی و کاربردی کد مدرسی دریافت کردند می‌توانند، بدون هیچ مانعی به تدریس ادامه بدهند.

عباسی افزود: ورود اساتید جدید به دانشگاه علمی و کاربردی تعارضی با حضور مدرسان قدیمی در این دانشگاه ندارند بنابراین مدرسان قدیمی نباید به هیچ وجه استرس اخراج از این دانشگاه را داشته باشند بلکه باید به مانند تمام دانشگاه‌های معتبر جهان در راستای ارتقا علمی تلاش کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت می‌تواند منجر به ارتقای توسعه علمی اساتید در دانشگاه علمی و کاربردی شود و از‌ همین رو دوره‌های آموزشی نباید به قیمت ایجاد استرس اخراج میان اساتید تمام شود؛ بلکه باید مدرسان بدون دغدغه‌های ناشی از امنیت شغلی در راستای فراگیری یافته‌های علمی در دوره‌های آموزشی حضور به عمل آورند./

پایان پیام

 
0

آخرین اخبار